P0504 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
P0504
Lokalizacja usterki

P0504 – Obwód przełącznika hamulca „A” / „B” korelacja

Prawdopodobne przyczyny
  • Wadliwy włącznik świateł hamowania
  • Przepalony bezpiecznik światła hamowania
  • Wiązka przewodów wyłącznika świateł hamowania otwarta lub zwarta
  • Słabe połączenie elektryczne obwodu włącznika świateł hamowania
  • Wadliwy włącznik świateł hamowania (zdecydowanie najczęstsza przyczyna)
  • Uszkodzone, spalone, zwarte, rozłączone lub skorodowane przewody / złącza w dowolnym systemie, który jest powiązany z obwodem światła hamowania lub do niego podłączony
  • Przepalone żarówki świateł hamowania
  • Skorodowane oprawki żarówek hamulca
  • Niepowodzenie lub awaria PCM. Należy pamiętać, że jest to rzadkie zdarzenie i usterki należy szukać gdzie indziej przed wymianą jakiegokolwiek modułu sterującego

P0504 Znaczenie

Oprócz włączania światła stopu, sygnały włącznika świateł stop są wykorzystywane do różnych funkcji silnika, skrzyni biegów i zawieszenia, a także służą jako dane wejściowe do kontroli diagnostycznych. Ważne jest, aby przełącznik działał poprawnie, dlatego przełącznik ten został zaprojektowany z dwoma uzupełniającymi się wyjściami sygnałowymi: STP i ST1.
Moduł sterujący silnika ( ECM ) analizuje te sygnały wyjściowe, aby wykryć nieprawidłowe działanie włącznika świateł stop.

Tak więc, jeśli PCM wykryje, że skojarzony system jest zasilany / aktywowany / dezaktywowany wraz z obwodem światła hamowania, rozpoznawana jest sytuacja „braku korelacji” iw rezultacie ustawi kod P0504 i może zapalić lampkę ostrzegawczą

Jak naprawić ten kod błędu?

Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo