P0510 – Opis naprawy błędu
Kod usterki |
---|
P0510 |
Lokalizacja usterki |
P0510 – Usterka przełącznika położenia zamkniętej przepustnicy |
Prawdopodobne przyczyny |
|
Opis kodu DTC P0510 Ogólny
Niektóre modele pojazdów mogą mieć przełącznik, który informuje moduł sterujący układu napędowego (PCM) o zamknięciu korpusu przepustnicy. Gdy przepustnica zamknie się, przełącznik natychmiast się zamknie. PCM wykorzystuje ten przełącznik, aby umożliwić silnikowi wejść odcięcia paliwa, gdy w trybie ruchu.
P0510 OBDII kłopoty kod wskazuje, że istnieje problem z płytą przepustnicy pojazdu. Ogólnie rzecz biorąc, w większości modeli pojazdów PCM zapisze ten kod, informując o niewłaściwej przepustnicy w ciągu co najmniej 5 sekund. PCM mierzy położenie przepustnicy w oparciu o różnice napięć.
Jak naprawić ten kod błędu?
Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15VBłąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo