P0518 – Opis naprawy błędu
Kod usterki |
---|
P0518 |
Lokalizacja usterki |
P0518 – Przerywany obwód sterowania powietrzem biegu jałowego |
Prawdopodobne przyczyny |
|
DTC P0518 Opis Ogólny
Gdy pojazd pracuje na biegu jałowym, bardzo mało powietrza dostaje się do silnika przez korpus przepustnicy. W tym czasie silnik nie może pracować z tak małą ilością powietrza, dlatego należy zapewnić źródło pomocniczego powietrza lub podciśnienia, dzięki któremu silnik będzie mógł dalej pracować na biegu jałowym i przy zamkniętej przepustnicy.
Ustawienie kodu usterki P0518 OBDII jest spowodowane tym, że PCM (moduł sterujący układu napędowego ) napotyka przerywane działanie w obwodzie sterującym zaworu IAC .
Jak naprawić ten kod błędu?
Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15VBłąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo