P0532 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
P0532
Lokalizacja usterki

P0532 – Niskie wejście obwodu czujnika ciśnienia czynnika chłodniczego klimatyzacji

Prawdopodobne przyczyny
  • Niskie lub nadmierne napełnienie układu klimatyzacji czynnikiem chłodniczym
  • Wadliwy czujnik ciśnienia czynnika chłodniczego klimatyzacji
  • Wentylatory chłodzące nie działają
  • Obwód czujnika ciśnienia czynnika chłodniczego klimatyzacji otwarty lub zwarty
  • Słabe połączenie elektryczne obwodu czujnika ciśnienia czynnika chłodniczego układu klimatyzacji
  • Wadliwy czujnik ciśnienia – chociaż nie jest podatny na uszkodzenia lub defekty, wewnętrzne usterki mogą prowadzić do wewnętrznego zwarcia.
  • Wadliwe okablowanie – zwarcie do zasilania może wysłać odniesienie do 5 V z powrotem do ECM, na linii sygnałowej, powodując skośne obliczenia ciśnienia lub fałszywie zgłaszając nadciśnienie w systemie.
  • Wilgoć w systemie – jeśli w systemie jest wystarczająca ilość wolnej wilgoci, może ona zamarznąć i zablokować zawór rozprężny. Układ klimatyzacji może działać prawidłowo przez kilka minut, a następnie nagle gwałtownie wzrośnie ciśnienie po stronie wysokiego ciśnienia, co doprowadzi do stanu nadciśnienia.

P0532 Znaczenie

Moduł sterujący układu napędowego ( PCM ) monitoruje ciśnienie czynnika chłodniczego po stronie wysokiego ciśnienia za pośrednictwem czujnika ciśnienia czynnika chłodniczego klimatyzacji. Gdy ciśnienie jest wysokie, napięcie sygnału jest wysokie. Gdy ciśnienie jest niskie, napięcie sygnału jest niskie. Gdy ciśnienie jest wysokie, PCM nakazuje włączenie wentylatorów chłodzących. Gdy ciśnienie jest zbyt wysokie lub zbyt niskie, moduł PCM nie pozwoli na włączenie sprzęgła sprężarki klimatyzacji.

Jak naprawić ten kod błędu?

Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo