P0533 – Opis naprawy błędu
Kod usterki |
---|
P0533 |
Lokalizacja usterki |
P0533 – Wysokie wejście obwodu czujnika ciśnienia czynnika chłodniczego klimatyzacji |
Prawdopodobne przyczyny |
|
P0533 Znaczenie
Moduł sterujący układu napędowego ( PCM ) monitoruje ciśnienie czynnika chłodniczego po stronie wysokiego ciśnienia za pośrednictwem czujnika ciśnienia czynnika chłodniczego klimatyzacji. Gdy ciśnienie jest wysokie, napięcie sygnału jest wysokie. Gdy ciśnienie jest niskie, napięcie sygnału jest niskie. Gdy ciśnienie jest wysokie, PCM nakazuje włączenie wentylatorów chłodzących. Gdy ciśnienie jest zbyt wysokie lub zbyt niskie, moduł PCM nie pozwoli na włączenie sprzęgła sprężarki klimatyzacji.
Jak naprawić ten kod błędu?
Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15VBłąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo