P0534 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
P0534
Lokalizacja usterki

P0534 – Utrata ładunku czynnika chłodniczego w klimatyzatorze

Prawdopodobne przyczyny
  • Niskie lub nadmierne napełnienie układu klimatyzacji czynnikiem chłodniczym
  • Wadliwy czujnik ciśnienia czynnika chłodniczego klimatyzacji
  • Wentylatory chłodzące nie działają
  • Obwód czujnika ciśnienia czynnika chłodniczego klimatyzacji otwarty lub zwarty
  • Słabe połączenie elektryczne obwodu czujnika ciśnienia czynnika chłodniczego układu klimatyzacji
  • Wyłącznik niskiego ciśnienia może być uszkodzony.
  • Wyciek czynnika chłodzącego klimatyzacji

Układ klimatyzacji samochodowej jest smarowany specjalnie zaprojektowaną do tego celu mieszanką oleju z freonem. Bez takiej mieszanki kompresor byłby narażony na poważne uszkodzenia, a skraplacz wypełniłby się metalowymi odpadkami. Z tego powodu system posiada czujniki ciśnienia.

W układzie klimatyzacji występuje wyłącznik wysokiego ciśnienia i wyłącznik niskiego ciśnienia, które zapewniają odpowiednie ciśnienie czynnika chłodniczego. W przypadku presostatu niskiego ciśnienia wkręca się go w zawór Schardera na wężu ssącym lub akumulatorze klimatyzacji. Powoduje to, że kontakt wrażliwy na nacisk zamyka się, gdy przekracza określony poziom. Jeśli ciśnienie w układzie pozostaje w dopuszczalnych granicach, styk pozostaje zamknięty, ale jeśli ciśnienie spadnie poniżej poziomu minimalnego, złącze otwiera się i napięcie sprzęgła sprężarki zostaje przerwane.

Wyłącznik niskiego ciśnienia przekazuje również sygnał włączenia / wyłączenia PCM (modułowi sterowania zespołem napędowym). Jeśli PCM wykryje sygnał z tego przełącznika, który wskazuje na niski poziom freonu, kod diagnostyczny P0534 OBDII zostanie zapisany .

Jak naprawić ten kod błędu?

Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo