P0536 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
P0536
Lokalizacja usterki

P0536 – Zakres / wydajność obwodu temperatury parownika klimatyzacji

Prawdopodobne przyczyny
  • Prawdopodobnie czujnik temperatury parownika klimatyzacji jest uszkodzony.
  • Wiązka przewodów czujnika temperatury parownika układu klimatyzacji jest otwarta lub zwarta
  • Słabe połączenie elektryczne obwodu czujnika temperatury parownika układu klimatyzacji
  • Wadliwy moduł sterujący układu napędowego (PCM)
  • Opór wewnętrzny (korozja, uszkodzona wiązka przewodów, przegrzany obwód itp.)

Czujnik temperatury parownika klimatyzacji (ACET) zawiera termistor, który otrzymuje napięcie odniesienia z modułu sterującego układu napędowego ( PCM ). Następnie termistor zmienia rezystancję względem napięcia odniesienia w oparciu o temperaturę powietrza wylotowego parownika. Wynikowe napięcie jest zwracane do PCM, gdzie jest interpretowane jako odczyt temperatury powietrza wylotowego parownika. PCM
utrzymuje temperaturę rdzenia parownika i zapobiega oblodzeniu rdzenia parownika poprzez rozłączenie sprzęgła sprężarki klimatyzacji (niehybrydowej) lub zmniejszenie prędkości elektrycznej sprężarki klimatyzacji (hybryda), gdy odczyt czujnika temperatury parownika klimatyzacji klimatyzacji spadnie poniżej dopuszczalnego poziomów oraz przez załączanie sprzęgła sprężarki klimatyzacji (niehybrydowej) lub zwiększanie prędkości elektrycznej sprężarki klimatyzacji (hybryda), gdy temperatura powietrza wylotowego wzrośnie powyżej dopuszczalnego poziomu.
Czujnik temperatury parownika klimatyzacji znajduje się wewnątrz rdzenia nagrzewnicy i obudowy rdzenia parownika w strumieniu powietrza opuszczającym rdzeń parownika.
Diagnostyczny kod usterki (DTC) wskazuje, że sygnał wejściowy czujnika temperatury parownika klimatyzacji nie odpowiada specyfikacji fabrycznej.

Jak naprawić ten kod błędu?

Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo