P0563 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Kod usterki
P0563
Lokalizacja usterki

P0563 – Wysokie napięcie systemu

Prawdopodobne przyczyny
  • ECM wykrywa napięcie zapłonu powyżej 18 V, 60 procent czasu, w odstępie 10 sekund.
  • Uszkodzony akumulator
  • Luźny lub brakujący pasek napędowy alternatora
  • Wadliwy alternator
  • Przerwa lub zwarcie w obwodzie napięcia systemu

P0563 Znaczenie

Akumulator dostarcza energię elektryczną do modułu sterującego silnika ( ECM ), nawet gdy wyłącznik zapłonu jest WYŁĄCZONY. Ta energia elektryczna umożliwia ECM przechowywanie danych, takich jak historia diagnostycznego kodu usterki (DTC), dane stop-klatki, wartości mieszanki paliwa i inne dane. Jeśli napięcie akumulatora spadnie poniżej minimalnego poziomu, moduł ECM stwierdzi, że w obwodzie zasilania wystąpiła awaria. Przy następnym uruchomieniu silnika ECM włączy lampkę kontrolną awarii (MIL) i zostanie ustawiony kod DTC

KATALOG SAMOCHODÓW ABARTH VW ACURA ALFA ROMEO ALPINE ASTON MARTIN AUDI AUSTIN BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROEN CUPRA DACIA DAEWOO DAEWOO / FSO DAIHATSU DODGE DS EAGLE FERRARI FIAT FORD FSM FSO GMC HONDA HUMMER HYUNDAI INFINITI INNOCENTI ISUZU IVECO JAGUAR JEEP JMC KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS LINCOLN LOTUS LTI MARUTI MASERATI MAZDA MERCEDES-BENZ MERCURY MG MINI BMW MITSUBISHI MOSKWICZ NISSAN OLDSMOBILE OLTCIT OPEL PEUGEOT PLYMOUTH PONTIAC PORSCHE RAM RENAULT ROLLS-ROYCE ROVER SAAB SATURN SCION SEAT SKODA SMART SSANG YONG SUBARU SUZUKI TALBOT TATA TESLA TOYOTA TRABANT UAZ VOLKSWAGEN VOLVO WARTBURG YUGO