U0175 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U0175
Lokalizacja usterki
U0175 Magistrala danych: dodatkowy system ograniczający (SRS) czujnik F – brak komunikacji
Prawdopodobne przyczyny
  • Wadliwy PCM lub inny kontroler
  • TIMP może być uszkodzony.
  • Wadliwy lub zwarty moduł sterujący
  • Moduł sterujący utracił pamięć i nie uruchamia się ponownie z powodu chwilowej utraty zasilania.
  • Niskie napięcie z powodu słabego akumulatora.
  • Być może jest uszkodzony moduł sterujący z którym brak komunikacji.
  • Zepsute lub uszkodzone okablowanie (czasami związane z gryzoniami)

  • U0175 Znaczenie
    Sieć Controller Area Network (CAN) to standard transmisji danych pojazdu przeznaczony do nawiązania komunikacji modułów samochodu bez sterownika nadrzędnego. dane operacyjne i polecenia wymieniane są pomiędzy komputerami pojazdu. komputery przechowują wgrane informacje o tym, jakie wiadomości są potrzebne do wymiany w obwodach danych szeregowych. magistrala Controller Area Network (CAN) obejmuje dwa dedykowane kable do komunikacji. Przewody nazywane są CAN wysoki i CAN niski . Gdy Sieć (CAN) jest w trybie bezczynności, oba przewody przenoszą 2,5 Volt. Podczas przesyłania bitów danych linia CAN high przechodzi do 3,75 V, a CAN low spada do 1,25 V, wywołując w ten sposób rozbieżność 2,5 V między szynami. Ponieważ wymiana danych opiera się na różnicy potencjałów pomiędzy obiema liniami sieci, magistrala Controller Area Network (CAN) NIE jest podatna na pole indukcyjne, pola elektromagnetyczne lub inne zakłócenia.

    Jak naprawić ten kod błędu?

    Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
    Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo