U0176 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U0176
Lokalizacja usterki
U0176 Magistrala danych: czujnik dodatkowego systemu ograniczającego (SRS) G – brak komunikacji
Prawdopodobne przyczyny
  • Prawdopodobnie w module sterującym nastąpił wyciek pamięci z powodu tymczasowej przerwy w zasilaniu.
  • Błędy programowania PCM lub sterownika
  • Styki zacisków cofnęły się na złączu modułu.
  • Uszkodzenie wiązki przewodów magistrali CAN.
  • Wadliwe lub przepalone bezpieczniki lub łączniki topikowe
  • Jeden lub więcej uszkodzonych lub niesprawnych modułów sterujących, w tym PCM.
  • Niskie napięcie akumulatora

  • U0176 Znaczenie
    magistrala Controller Area Network (CAN) to standard komunikacji pojazdu przystosowany do nawiązania komunikacji podzespołów samochodu bez komputera nadrzędnego. Informacje operacyjne i polecenia wysyłane są pomiędzy modułami. sterowniki przechowują zaprogramowane informacje o tym, jakie informacje są niezbędne do transmisji w szynie danych szeregowych. Sieć Controller Area Network (CAN) wykorzystuje dwa dedykowane kable do transmisji. kable nazywane są CAN wysoki i CAN niski . Gdy Sieć (CAN) jest w uśpieniu, obie linie transmitują sygnał o wartości 2,5 Volt. Podczas transmisji informacji linia CAN high podnosi się do 3,75 V, a CAN low spada do 1,25 V, wywołując tym sposobem różnicę 2,5 V pomiędzy liniami. Ponieważ transmisja opiera się na różnicy napięcia między obiema liniami magistrali, Sieć Controller Area Network (CAN) NIE jest wrażliwa na impulsy indukcyjne, pola magnetyczne lub inne zakłócenia.

    Jak naprawić ten kod błędu?

    Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
    Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo