U0330 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U0330
Lokalizacja usterki
U0330 Niezgodność oprogramowania – moduł monitorowania ciśnienia w oponach
Prawdopodobne przyczyny
  • Prawdopodobnie w module sterującym nastąpił wyciek pamięci z powodu tymczasowej przerwy w zasilaniu.
  • Niskie napięcie spowodowane wadliwym akumulatorem lub skorodowanymi zaciskami
  • Styki zacisków cofnęły się na złączu modułu.
  • Przerwa w obwodzie magistrali CAN
  • Wadliwe lub przepalone bezpieczniki lub łączniki topikowe
  • Nadmierne ciepło, wilgoć lub wibracje.
  • Zwarty moduł sterujący.

  • U0330 Znaczenie
    magistrala Controller Area Network (CAN) to standard komunikacji samochodu wykorzystywany do połączenia podzespołów samochodu bez sterownika nadrzędnego. Informacje operacyjne i rozkazy wymieniane są między modułami. Urządzenia przechowują zakodowane dane o tym, jakie wiadomości są potrzebne do wymiany w obwodach danych szeregowych. magistrala Controller Area Network (CAN) wykorzystuje dwa dedykowane kable do transmisji. Przewody nazywają się CAN wysoki i CAN niski . w sytuacji kiedy magistrala Controller Area Network (CAN) jest w uśpieniu, obie linie transmitują sygnał o wartości 2,5 Volt. Podczas przesyłania informacji linia CAN high przechodzi do 3,75 V, a CAN low opada do 1,25 V, wywołując w ten sposób różnicę 2,5 V między szynami. Ponieważ transmisja opiera się na różnicy potencjałów pomiędzy dwiema szynami sieci, Sieć Controller Area Network (CAN) NIE jest wrażliwa na pole indukcyjne, pola magnetyczne lub inne zakłócenia.

    Jak naprawić ten kod błędu?

    Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
    Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo