U0331 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U0331
Lokalizacja usterki
U0331 Niezgodność oprogramowania – moduł sterujący nadwozia A
Prawdopodobne przyczyny
  • Brak zasilania lub uziemienia do modułu
  • Przerwa w obwodzie ujemnym magistrali CAN.
  • Niewłaściwie dokręcone kable lub złącza komputera.
  • Moduł sterujący utracił pamięć i nie uruchamia się ponownie z powodu chwilowej utraty zasilania.
  • Wadliwe lub przepalone bezpieczniki lub łączniki topikowe
  • Jeden lub więcej uszkodzonych lub niesprawnych modułów sterujących, w tym PCM.
  • Zepsute lub uszkodzone okablowanie (czasami związane z gryzoniami)

  • U0331 Znaczenie
    Sieć Controller Area Network (CAN) to standard przesyłu danych auta przystosowany do połączenia układów samochodowych bez układu nadrzędnego. wiadomości operacyjne i polecenia wymieniane są między modułami. sterowniki mają wgrane dane o tym, jakie komunikaty są potrzebne do wymiany w obwodach danych szeregowych. Sieć Controller Area Network (CAN) wykorzystuje dwa skręcone przewody do przesyłania. Przewody nazywane są CAN wysoki i CAN niski . w sytuacji kiedy szeregowa magistrala Controller Area Network (CAN) jest w uśpieniu, oba przewody przenoszą 2,5 Volt. w czasie przesyłania informacji linia CAN high podnosi się do 3,75 V, a CAN low spada do 1,25 V, wywołując w ten sposób rozbieżność 2,5 V pomiędzy obwodami. Ponieważ komunikacja oparta jest na różnicy potencjałów pomiędzy obiema liniami sieci, Sieć (CAN) NIE jest podatna na pole indukcyjne, pola elektromagnetyczne lub inne zakłócenia.

    Jak naprawić ten kod błędu?

    Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
    Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo