U1012 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U1012
Lokalizacja usterki
U1012 SCP (J1850) Błędne lub brakujące dane dla podstawowego identyfikatora
Prawdopodobne przyczyny
  • Prawdopodobnie w module sterującym nastąpił wyciek pamięci z powodu tymczasowej przerwy w zasilaniu.
  • Przerwa w obwodzie ujemnym magistrali CAN.
  • W szynie can może występować przerwa lub zwarcie.
  • Złącze elektryczne modułu nie jest całkowicie osadzone.
  • Uszkodzone oprogramowanie.
  • Luźna, skorodowana, wygięta lub zwarta wiązka przewodów magistrali CAN
  • Zepsute lub uszkodzone okablowanie (czasami związane z gryzoniami)

  • U1012 Znaczenie
    szeregowa magistrala Controller Area Network (CAN) to standard transmisji danych pojazdu przystosowany do nawiązania komunikacji urządzeń samochodowych bez układu nadrzędnego. Informacje operacyjne i rozkazy przesyłane są pomiędzy urządzeniami. Urządzenia mają wgrane informacje o tym, jakie komunikaty są wymagane do komunikacji w obwodach danych szeregowych. magistrala (CAN) obejmuje dwa skręcone przewody do przesyłania. kable nazywają się CAN high i CAN low . kiedy Sieć (CAN) jest w uśpieniu, obie linie przenoszą 2,5 Volt. w czasie przesyłania bitów danych szyna CAN high przechodzi do 3,75 V, a CAN low opada do 1,25 V, generując w ten sposób różnicę 2,5 V pomiędzy szynami. Ponieważ wymiana danych opiera się na różnicy napięcia pomiędzy obiema szynami magistrali, Sieć Controller Area Network (CAN) NIE jest podatna na impulsy indukcyjne, pola elektromagnetyczne lub inne zakłócenia.

    Jak naprawić ten kod błędu?

    Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
    Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo