U1013 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U1013
Lokalizacja usterki
U1013 SCP (J1850) Błędne lub brakujące dane dla podstawowego identyfikatora
Prawdopodobne przyczyny
  • Brak zasilania lub uziemienia do modułu
  • Błędy programowania PCM lub sterownika
  • Styki zacisków cofnęły się na złączu modułu.
  • Moduł sterujący utracił pamięć i nie uruchamia się ponownie z powodu chwilowej utraty zasilania.
  • Niskie napięcie z powodu słabego akumulatora.
  • Nadmierne ciepło, wilgoć lub wibracje.
  • Rezystor łącza danych jest otwarty lub zwarty.

  • U1013 Znaczenie
    Sieć Controller Area Network (CAN) to standard przesyłu danych pojazdu przystosowany do łączenia komputerów auta bez układu centralnego. Informacje operacyjne i polecenia przesyłane są pomiędzy modułami. Urządzenia mają wgrane informacje o tym, jakie komunikaty są wymagane do komunikacji w przewodach danych szeregowych. magistrala Controller Area Network (CAN) obejmuje dwa skręcone przewody do przesyłania. kable nazywają się CAN high i CAN low . Gdy magistrala Controller Area Network (CAN) jest w trybie bezczynności, obie linie transmitują sygnał o wartości 2,5 V. w czasie transmisji bitów danych szyna CAN high zbliża się do 3,75 V, a CAN low spada do 1,25 V, wywołując w ten sposób różnicę 2,5 V między szynami. dlatego że wymiana danych oparta jest na różnicy potencjałów pomiędzy obiema liniami sieci, Sieć Controller Area Network (CAN) NIE jest podatna na pole indukcyjne, pola elektryczne lub inne zakłócenia.

    Jak naprawić ten kod błędu?

    Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
    Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo