U1029 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U1029
Lokalizacja usterki
U1029 SCP (J1850) Błędne lub brakujące dane dla podstawowego identyfikatora
Prawdopodobne przyczyny
  • Wystąpił błąd w logice TIPM
  • Błędy programowania PCM lub sterownika
  • Styki zacisków cofnęły się na złączu modułu.
  • Jeden lub więcej uszkodzonych lub niesprawnych modułów sterujących innych niż PCM.
  • Niskie napięcie z powodu słabego akumulatora.
  • Jeden lub więcej uszkodzonych lub niesprawnych modułów sterujących, w tym PCM.
  • Niskie napięcie akumulatora

  • U1029 Znaczenie
    szeregowa magistrala (CAN) to standard transmisji danych samochodu wykorzystywany do nawiązania komunikacji modułów auta bez komputera centralnego. wiadomości operacyjne i polecenia przesyłane są pomiędzy komputerami pojazdu. Urządzenia przechowują zakodowane dane o tym, jakie informacje są wymagane do transmisji w obwodach danych szeregowych. szeregowa magistrala Controller Area Network (CAN) obejmuje dwa dedykowane kable do przesyłania. Przewody nazywane są CAN high i CAN low . kiedy Sieć Controller Area Network (CAN) jest w uśpieniu, oba przewody transmitują sygnał o wartości 2,5 V. Podczas transmisji informacji szyna CAN high przechodzi do 3,75 V, a CAN low spada do 1,25 V, wywołując w ten sposób różnicę 2,5 V między szynami. dlatego że wymiana danych opiera się na różnicy potencjałów między dwiema liniami magistrali, magistrala Controller Area Network (CAN) NIE jest wrażliwa na impulsy indukcyjne, pola elektryczne lub inne zakłócenia.

    Jak naprawić ten kod błędu?

    Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
    Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo