U1078 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U1078
Lokalizacja usterki
U1078 SCP (J1850) Błędne lub brakujące dane dla podstawowego identyfikatora
Prawdopodobne przyczyny
  • Prawdopodobnie w module sterującym nastąpił wyciek pamięci z powodu tymczasowej przerwy w zasilaniu.
  • Błędy programowania PCM lub sterownika
  • Niewłaściwie dokręcone kable lub złącza komputera.
  • Uszkodzone, spalone, zwarte, rozłączone lub skorodowane przewody magistrali CAN lub innego systemu komunikacji szeregowej.
  • Niskie napięcie z powodu słabego akumulatora.
  • Być może jest uszkodzony moduł sterujący z którym brak komunikacji.
  • Zepsute lub uszkodzone okablowanie (czasami związane z gryzoniami)

  • U1078 Znaczenie
    Sieć (CAN) to standard przesyłu danych samochodu niezbędny do łączenia modułów auta bez sterownika nadrzędnego. Informacje operacyjne i polecenia przesyłane są między komputerami pojazdu. komputery mają wgrane dane o tym, jakie wiadomości są potrzebne do wymiany w szynie danych szeregowych. szeregowa magistrala Controller Area Network (CAN) wykorzystuje dwa skręcone przewody do komunikacji. Przewody nazywają się CAN wysoki i CAN niski . w sytuacji kiedy szeregowa magistrala Controller Area Network (CAN) jest w trybie bezczynności, obie linie transmitują sygnał o wartości 2,5 V. w czasie przesyłania informacji szyna CAN high przechodzi do 3,75 V, a CAN low spada do 1,25 V, wywołując w ten sposób różnicę 2,5 V pomiędzy szynami. dlatego że wymiana danych opiera się na różnicy potencjałów pomiędzy obiema liniami sieci, magistrala Controller Area Network (CAN) NIE jest podatna na impulsy indukcyjne, pola magnetyczne lub inne zakłócenia.

    Jak naprawić ten kod błędu?

    Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
    Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo