U1201 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U1201
Lokalizacja usterki
U1201 SCP (J1850) Błędne lub brakujące dane dla ruchu / sterowania siedzeniem
Prawdopodobne przyczyny
  • Przerwa w zasilaniu do ECM
  • Błędy programowania PCM lub sterownika
  • Skoki napięcia.
  • Moduł sterujący utracił pamięć i nie uruchamia się ponownie z powodu chwilowej utraty zasilania.
  • Instalacja jednego lub więcej nieprawidłowych i / lub nieodpowiednich modułów sterujących.
  • Nadmierne ciepło, wilgoć lub wibracje.
  • Zepsute lub uszkodzone okablowanie (czasami związane z gryzoniami)

  • U1201 Znaczenie
    szeregowa magistrala (CAN) to standard magistrali pojazdu wymagany do łączenia modułów auta bez komputera centralnego. dane operacyjne i rozkazy wymieniane są pomiędzy sterownikami. sterowniki przechowują wgrane informacje o tym, jakie wiadomości są niezbędne do transmisji w szynie danych szeregowych. magistrala Controller Area Network (CAN) wykorzystuje dwa dedykowane kable do przesyłania. kable nazywane są CAN wysoki i CAN niski . Gdy magistrala Controller Area Network (CAN) jest w trybie bezczynności, oba przewody transmitują sygnał o wartości 2,5 V. Podczas przesyłania bitów danych szyna CAN high zbliża się do 3,75 V, a CAN low opada do 1,25 V, generując w ten sposób rozbieżność 2,5 V pomiędzy szynami. dlatego że komunikacja opiera się na różnicy napięcia pomiędzy obiema liniami sieci, magistrala (CAN) NIE jest wrażliwa na impulsy indukcyjne, pola elektromagnetyczne lub inne zakłócenia.

    Jak naprawić ten kod błędu?

    Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
    Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo