U2018 – Opis naprawy błędu



Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Kod usterki
U2018
Lokalizacja usterki
U2018 Usterka komunikacji czujnika zderzenia po stronie pasażera (bez SCP)
Prawdopodobne przyczyny
  • Wygięte styki złącza.
  • Przerwa w uziemieniu do ECM
  • Styki zacisków cofnęły się na złączu modułu.
  • Moduł sterujący utracił pamięć i nie uruchamia się ponownie z powodu chwilowej utraty zasilania.
  • Instalacja jednego lub więcej nieprawidłowych i / lub nieodpowiednich modułów sterujących.
  • Korozja w różnych złączach modułu sterującego.
  • Woda w różnych złączach modułu sterującego.

  • U2018 Znaczenie
    Sieć (CAN) to standard komunikacji pojazdu wykorzystywany do nawiązania komunikacji podzespołów samochodowych bez komputera głównego. Informacje operacyjne i rozkazy wysyłane są między komputerami pojazdu. komputery mają zaprogramowane dane o tym, jakie wiadomości są wymagane do komunikacji w szynie danych szeregowych. Sieć (CAN) obejmuje dwa skręcone kable do transmisji. Przewody nazywane są CAN high i CAN low . w sytuacji kiedy szeregowa magistrala Controller Area Network (CAN) jest w trybie bezczynności, obie linie przenoszą 2,5 Volt. Podczas transmisji informacji linia CAN high podnosi się do 3,75 V, a CAN low spada do 1,25 V, wywołując tym sposobem różnicę 2,5 V pomiędzy obwodami. dlatego że transmisja opiera się na różnicy napięcia pomiędzy dwiema szynami magistrali, Sieć Controller Area Network (CAN) NIE jest wrażliwa na impulsy indukcyjne, pola elektromagnetyczne lub inne zakłócenia.

    Jak naprawić ten kod błędu?

    Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15V
    Błąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo