P0021 – Opis naprawy błędu
Kod usterki |
---|
P0021 |
Lokalizacja usterki |
P0021 – POŁOŻENIE WAŁKA ROZRZĄDU “A” – PRZEKROCZONY CZAS LUB OSIĄGI SYSTEMU (BANK 2) |
Prawdopodobne przyczyny |
|
Opis kodu DTC P0021 Ogólny
P0021 OBD2 problemem kodu odsyła do zmiennych faz rozrządu (VVT) lub zmiennych faz rozrządu (ACC) elementów systemu .
Technologia VVT (Variable Valve Timing) jest wykorzystywana w silnikach w celu uzyskania większej mocy w różnych punktach pracy.
Kod P0021 wyraźnie wskazuje, że rozrząd wałka rozrządu przekracza już ustawiony limit. Wałek rozrządu A to wałek rozrządu zaworów dolotowych, lewy lub przedni. Ten kod diagnostyczny jest podobny do P0011 , w przeciwieństwie do P0021 określającego, że dotyczy banku 2.
Jak naprawić ten kod błędu?
Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15VBłąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo