P0507 – Opis naprawy błędu
Kod usterki |
---|
P0507 |
Lokalizacja usterki |
P0507 – Obroty systemu kontroli biegu jałowego wyższe niż oczekiwano |
Prawdopodobne przyczyny |
|
Jak rozwiązać problem z kodem P0507?
Podczas diagnozowania DTC P0507 należy skupić się na układzie dolotowym powietrza, w szczególności na korpusie przepustnicy, IAC i kolektorze dolotowym. Zwróć uwagę na współbieżne kody DTC, które mogą również wskazać rozwiązanie. Przypomnienie sobie, że ECU nakazuje IAC otworzyć i zamknąć, zmieniając ilość powietrza omijającego przepustnicę, aby utrzymać obroty biegu jałowego silnika, powinno powiedzieć, że masz problem z powietrzem, ale nie powinieneś wykluczać problemów elektrycznych lub mechanicznych. W przypadku nowszych pojazdów zadzwoń do dealera i zapytaj, czy jakiekolwiek TSB (biuletyny obsługi technicznej) dotyczą Twojego pojazdu i wydania.
Jak naprawić ten kod błędu?
Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15VBłąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo