P0526 – Opis naprawy błędu
Kod usterki |
---|
P0526 |
Lokalizacja usterki |
P0526 – Obwód czujnika prędkości wentylatora chłodzącego |
Prawdopodobne przyczyny |
|
Opis kodu DTC P0526 Ogólny
Niektóre modele pojazdów są wyposażone w czujnik umieszczony na końcu wentylatora chłodzącego, który ma na celu wykrycie ruchu wentylatora podczas pracy pojazdu. Ten czujnik służy do określenia, czy wentylator działa i do sprawdzenia, czy prędkość wentylatora zadana przez PCM (moduł sterujący zespołem napędowym) odpowiada rzeczywistej prędkości.
Ten czujnik ma 3 przewody, które przesyłają napięcie odniesienia 5 V, sygnał masy i przewód sygnałowy do modułu PCM, za pomocą którego określa się prędkość wentylatora. W przypadku , gdy moduł PCM zauważy usterkę czujnika lub jego obwodu, ustawiony zostanie kod DTC P0526 OBDI
Jak naprawić ten kod błędu?
Zacznij od sprawdzenia „Możliwych przyczyn” wymienionych powyżej. Wzrokowo sprawdź odpowiednią wiązkę przewodów i złącza. Sprawdź, czy nie ma uszkodzonych elementów i poszukaj złamanych, wygiętych, wypchniętych lub skorodowanych styków złącza. Sprawdź dokręcenie klem akumulatora, niekiedy anomalie ładowania powodują generowanie fałszywych błędów różnych sterowników w aucie, sprawdź czy ładowanie akumulatora podczas pracy silnika mieści się w zakresie 13-15VBłąd występuje w takich modelach aut jak Abarth Vw Acura Alfa Romeo Alpine Aston Martin Audi Austin Bentley Bmw Buick Cadillac Chevrolet Chrysler Citroen Cupra Dacia Daewoo Daewoo / Fso Daihatsu Dodge Ds Eagle Ferrari Fiat Ford Fsm Fso Gmc Honda Hummer Hyundai Infiniti Innocenti Isuzu Iveco Jaguar Jeep Jmc Kia Lada Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Lincoln Lotus Lti Maruti Maserati Mazda Mercedes-benz Mercury Mg Mini Bmw Mitsubishi Moskwicz Nissan Oldsmobile Oltcit Opel Peugeot Plymouth Pontiac Porsche Ram Renault Rolls-royce Rover Saab Saturn Scion Seat Skoda Smart Ssang Yong Subaru Suzuki Talbot Tata Tesla Toyota Trabant Uaz Volkswagen Volvo Wartburg Yugo